Salgsbetingelser

Generelt

For å kunne bestille varer fra vår nettbutikk må man være en bedrift eller privatperson som har fyllt 18 år.

All data som våre kunder oppgir til oss, ved bestilling og annen kommunikasjon, oppbevares i henhold til norsk lovs krav om oppbevaring og lagring av personopplysninger.

Priser og betaling

For bedrifter som er innlogget vises prisene eksklusive mva. Er man logget inn som privatperson eller ikke logget inn i butikken, vises prisene på varene inklusive mva. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte. Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.

Black Cat Kaffe og Tehus AS er ansvarlig for alle kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Angrerett

Angrefristen er på 14 dager. I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefristen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon.

Angrefristen gjelder ikke hvis: Tjenesten er påbegynt i løpet av angrefristen med deres samtykke, prisen er avhengig av svingninger i finansmarketdet, som f.eks. på en aksje, varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake, forseglingen på lyd- eller bildeopptak eller dataprogram er brutt. Som forsegling regnes også teknisk plombering.

Når dere benytter angreretten er dere: Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den. Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveranser

Leveransetid

Leveransetiden oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.

Pakker som ikke hentes

Hvis dere velger oppkrav som fraktmetode vil varen ligge på deres lokale postkontor i opptil 4 uker. Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 150,-

Retur

Returfrakt må avsender selv bekoste. Unntak er hvis varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.

Når dere benytter angreretten må dere, hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss, hvis det gjelder en tjeneste, gjøre materialet tilgjengelig for oss, med mindre dette skulle innebære problemer for dere.

Hvis dere benytter angreretten forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.

Se også Forbrukerrådets hjemmesider for mer informasjon om deres rettigheter.

Tilbake til bloggen